[The Bible]

la lojbangirz. .e le so’i remna

This work, in all forms, is explicitely placed in the public domain.

Table of Contents

1 le fukpi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 2 pamoi pagbu [The Old Testament] . . . . . . . . . . . . 3 3 papipamo’o krasi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5

3.1 papipapipamo’o [Genesis Chapter 1] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 3.2 papipapiremo’o [Genesis Chapter 2] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 3.3 papipapicimo’o [Genesis Chapter 3] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7

4 papiremoi pagbu [Book of Exodus]. . . . . . . . . . . 13 5 papicimoi pagbu [Book of Leviticus] . . . . . . . . . 15 6 papimumoi pagbu [Book of Deuteronomy] . . 17 7 papibimoi pagbu [Book of Ruth] . . . . . . . . . . . . . 19 8 papiparemoi pagbu [Fourth Book of Kings]

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 9 papirenomoi pagbu [Book of Job] . . . . . . . . . . . . 23 10 papirevomo’o la selsa’a pe la clomon. . . . . . . 25

10.1 papirevopipamo’o [Song of Solomon Chapter 1] . . . . . . . . . . . . . . . 25 10.2 papirevopiremo’o [Song of Solomon Chapter 2] . . . . . . . . . . . . . . . 25 10.3 papirevopiremo’o [Song of Solomon Chapter 3] . . . . . . . . . . . . . . . 26 10.4 papirevopiremo’o [Song of Solomon Chapter 4] . . . . . . . . . . . . . . . 27

11 papicipamoi pagbu [Prophecy of Ezechiel]

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29 12 papivomumoi pagbu [First Book of

Machabees] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31 13 remoi pagbu [The New Testament] . . . . . . . . . 33

ii [The Bible]

14 repivomoi pagbu [Gospel According to St.

John] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35

15 repimumoi pagbu [Acts of the Apostles] … 37

16 cimoi pagbu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39

Chapter 1: le fukpi 1

1 le fukpi

Public domain. Woot.

Chapter 2: pamoi pagbu [The Old Testament] 3

2 pamoi pagbu [The Old Testament] 3 papipamo’o krasi

KRASI

3.1 papipapipamo’o [Genesis Chapter 1]

to’i la’e lu KRASI li’u pamoi parcatu toi ——————————— 1:1. ni’o la cevni co’a finti le tsani .e le terdi 1:2. .i le terdi cu kalsa gi’e kunti .ije le manku cu sefta le condi .i le ruxse’i be la cevni

cu fulta le djacu 1:3. .i la cevni cu cusku lu ca’e gusni li’u .ije co’a gusni 1:4. .i la cevni cu ga’ezga le gusni le ka xamgu .i seirgau le gusni le manku 1:5. .i la cevni te cmene le gusni zo donri gi’e te cmene le manku zo nicte .i le nicte joi

le donri cu pamei djedi

1:6. ni’o la cevni cu bacru lu ca’e sligu ne’i loi djacu gi’e fendi fi lei djacu ku ce lei djacu (ku) li’u

1:7. .i la cevni cu zbasu le sligu .ibo seirgau lei djacu poi gapru le sligu ku’o lei djacu poi cnita le sligu .i zasti

1:8. .i la cevni cu te cmene le sligu zo tsani .i vanci .i cerni .i remoi djedi 1:9. ni’o la cevni cu bacru lu ca’e lei djacu poi cnita le tsani cu se jmaji pa stuzi .iseri’abo

lei sudytumla cu tolcanci ca’e li’u .i zasti

1:10. .i la cevni cu te cmene lei sudytumla zo terdi gi’e te cmene lei se jmaji be lei djacu zo xamsi .i la cevni cu ga’ezga fi loza’i xamgu

1:11. .i la cevni cu bacru lu ca’e le terdi cu ferti loi srasu je spati noi se tsiju loi tsiju ku’o .e loi grute tricu noi cupra loi grute noi lo tsiju be ra cu nenri ke’a ku’o ku’o zi’e pe vi le terdi li’u .i zasti

1:12. .i le terdi cu cupra loi srasu je spati noi se tsiju loi jutsi tsiju ku’o .e loi tricu poi cupra loi grute noi lo tsiju be ra cu nenri ke’a ku’o ku’o zi’e ne ja’i lera jutsi .i la cevni cu ga’ezga fi loza’i xamgu

1:13. .i vanci .i cerni .i cimoi djedi 1:14. ni’o la cevni cu bacru lu ca’e tergusni tu’i le tsani sligu .ibo sepri’a ca’e lo’e donri

lo’e nicte .ije se smuni lo sinxa .e lo citsi .e lo djedi .e lo nanca 1:15. .i ke’u ca’e tergusni tu’i le tsani sligu (fe) le terdi li’u .i zasti 1:16. .i la cevni cu zbasu le re barda tergusni no’u le barda tergusni poi turni le’e donri

ku’o jo’u le cmalu tergusni poi turni le’e nicte ge’u .e loi tarci 1:17. .i la cevni cu punji ra le tsani sligu tezu’e lenu te gusni le terdi kei 1:18. .e lenu turni le’e donri .e le’e nicte kei .e lenu seirgau le gusni le manku .i la cevni

cu ga’ezga loza’i xamgu 1:19. .i vanci .i cerni .i vomoi djedi 1:20. ni’o la cevni cu bacru lu ca’e lei djacu cu ferti loi so’imei danlu noi jmive .e loi

cipni poi vofli ga’u lei terdi tu’i le tsani sligu li’u

1:21. .i finti fa la cevni lei barda xasydanlu .e piro loi jmive poi befydzu zi’epoi se ferti lei djacu (ku’o) zi’e ne ja’i lora jutsi ge’u .e piro loi se nalci cipni ne ja’i lori jutsi .i zgana fa la cevni fi’o se jinvi loza’i xamgu

1:22. .i cesto’edapma(?!?) ra fa la cevni secu’u lu ko seljbe je so’imei gi’e se culno lei djacu pe ne’i lei xamsi .ije .e’o loi cipni cu so’imei tu’i le terdi li’u

1:23. .i vanci .i cerni .i mumoi djedi

1:24. ni’o bacru fa la cevni lu .e’o krasi fa le terdi loi jmive ne ja’i lori jutsi zi’e no’u loi danlu ku joi loi befydzu ku joi loi terdi jmive ne ja’i lori jutsi li’u .i zasti

1:25. .i zbasu fa la cevni loi terdi jmive ne ja’i lori jutsi ge’u .e loi danlu ne ja’i lori jutsi ge’u .e loi dertu befydzu ne ja’i lori jutsi .i zgana fa la cevni fi’o se jinvi loza’i xamgu

1:26. .i bacru fa la cevni lu .ai mi zbasu loi remna ne tai le se tarmi be mi .i ra turni ba’a.e’a loi xamsi finpe .e loi tsani cipni .e loi danlu .e piro loi terdi .e piro loi befydzu noi befydzu loi terdi li’u

1:27. .i finti fa la cevni loi remna goi fo’a ne ta’i le tarmi be vo’a .i seri’a loza’i se tarmi le tarmi be la cevni cu finti fo’a (???) .i seri’a loza’i nakni ce fetsi cu finti fo’a (???)

1:28. .i cesto’edapma(???!!) fo’a fa la cevni .ije cusku fi fo’a fa la cevni fe lu ko seljbe je so’imei gi’e se culno loi terdi gi’e jinga ri .i ko turni loi xamsi finpe .e loi tsani cipni .e piro loi danlu poi befydzu loi terdi li’u

1:29. .i cusku fa la cevni lu ju’i do’u mi dunda fi do fe piro loi srasu noi se tsiju loi tsiju zi’enoi se stuzi lo sefta be piro loi terdi ku’o .e piro loi tricu poi stuzi loi tricu grute .i se ponse .e’o do mu’i lenu do citka .e’a do’a

1:30. .i go’i lu’a piro loi terdi jmive .e piro loi tsani cipni .e piro loi befydzu be le terdi lu’u noi ke’a ponse lo jmive pruxi ku’o mu’i lenu citka .e’a do’a li’u .i zasti

1:31. .i zgana fa la cevni roda poi ri zbasu ku’o fi’o se jinvi loza’i mutce xamgu .i vanci .i cerni .i xamoi djedi

3.2 papipapiremo’o [Genesis Chapter 2]

2:1. ni’oni’o mulno fa le tsani .ebo le terdi .e piro loi jenmi girzu pe ri

2:2. .i mulri’a fa la cevni ca le zemoi djedi levo’a se gunka (?) noi vo’a zbasu .i cadysti fa la cevni ca le zemoi djedi piro leivo’a se gunka noi vo’a zbasu

2:3. .i cesto’edapma (/?!/) fa la cevni le zemoi djedi gi’e cesri’a ri ki’u lenu ca ri cadysti piro lei se gunka poi la cevni cu finti je zbasu

2:4. ni’oni’o di’e lisri le nu finti le tsani .e le terdi .i ca le nu la .iaves. noi cevni cu zbasu le tsani .e le terdi kei

2:5. pu’oki le nu lo cmatricu cu zvati le terdi kei pu’oki le nu lo terstagi cu derjbe kei la .iaves. noi cevni na cavgau fi le terdi .ije lo remna noi gunka tu’a le dertu na zasti

2:6. .iku’i lo flecu cu se krasi le terdi gi’e terpinxe fi ro le sefta be le terdi

2:7. .i la .iaves. noi cevni ki zbasu le nanmu le pulce be le terdi gi’e vaxse’a le jmive vacri .ije le nanmu cu binxo lo jmive pruxi

2:8. ni’o la .iaves. pu sombo le purdi pe viki la .eden. noi stuna .i ra punji le nanmu poi ra zbasu ku’o py

2:9. .i la .iaves. bu’u fregau le tumla lo xagyselcta je pukselcti tricu be so’ida .i le tricu be le kamji’e cu midju le purdi .i le tricu be le kamju’o be fo lo vrude .e lo palci 2:10. ni’o lo rirxe cu cliva la .eden. gi’e cimdu’a le purdi gi’e se fendi fi voda 2:11. .i le pamoi se cmene zo .piCON. gi’e sruri piro la xaviLOT. no’u le tumla noi se

zvati lo solji 2:12. to le vi ra ku solji cu xamgu .iji’a lo krilrbdola .e lo ja’unro’i cu zvati ra toi 2:13. .i le remoi rirxe se cmene zo .giXON. gi’e sruri piro la kuc. noi tumla I think that

’giXON’ is a better transliteration. – Adam

2:14. .i le cimoi rirxe se cmene zo .xidekel. gi’e litru le stuna be la .aCUR. .i le vomoi cu du la .uFRAT.

2:15. ni’o la .iaves. noi cevni cu punji le nanmu le purdi tezu’e lenu gunka .e lenu zgaku’i 2:16. .ije minde ny lu ko citka tu’a da’a tricu pe le purdi 2:17. .iku’i ko na citka tu’a ba’e le tricu be le kamju’o be fo lo vrude .e lo palci .iki’ubo

ca le nu do citka kei do ba’e morsi li’u

2:18. .i la .iaves. cu cusku lu le nu le nanmu cu pamei na xamgu .i.ai mi zbasu le dutsimsa sidju be ny li’u

2:19. .i la .iaves. noi cevni pu zbasu fi le dertu fe ro danlu pe le terdi .e ro cipni pe le vacri .ije klagau fi la .aDAM. tezu’e lenu facki le du’u te cmene makau .ija’ebo le se cmene be ro jmive bei la .aDAM be’o cmene ca’e jy

2:20. .i la .aDAM. cmedu’a fi ro mabru .e ro cipni pe le tsani .e ro danlu pe le foldi .iku’i na facki lo dutsimsa sidju la .aDAM.

2:21. .i la .iaves. noi cevni cu gasnu lenu la .aDAM. cu sipcai .i ca lenu sipna ku tolse’a pa le .abu cutybo’u gi’e basti setca lo rectu

2:22. .i la .iaves. noi cevni cu zbasu le ninmu le cutybo’u noi tolse’a ke’a la .aDAM. gi’e pengau ra la .aDAM.

2:23. .i la .aDAM. cusku lu ti te bongu fi le bongu be fi mi gi’e se rectu le rectu be fe mi .i ti se cmene zo ninmu ki’u lenu ti tolse’a le nanmu li’u

2:24. to .iseki’ubo lo’e nanmu cu cliva leri patfu .e lera mamta gi’e jorne lera speni .ibo le remei cu binxo pa xadni toi

2:25. .i le remei no’u la .aDAM. joi le ninmu cu lunbe gi’enai ckeji

3.3 papipapicimo’o [Genesis Chapter 3]

3:1. ni’o le since cu ticrai le’i foldi danlu poi se zbasu la .iaves. noi cevni .i sy cusku lu xusai le cevni cu cusku lu ro purdi tricu zo’u ko naku citka li’u li’u le ninmu

3:2. .i le ninmu cu dafsku lu le grute be le purdi tricu zo’u mi’a citka 3:3. .iku’i le grute be le tricu poi midju le purdi zo’u le cevni cu cusku lu ko na citka

gi’e na pencu .itezu’ebo do na mrobi’o li’u li’u 3:4. .i le since cu cusku lu do’o nasai mrobi’o 3:5. .ini’ibo du’o le cevni ca lenu do’o citka ra kei do kanla sajbi’o .ije do simsa le cevni

le ka djuno fi le vrude .e lo palci

3:6. .i le ninmu cu ga’ezga le tricu le ka cidja xamgu .e le ka kanla melbi .e le ka seldji fi lenu pijbi’o .i lebna gi’e citka vau lo grute be ty .i dunda fi le speni be vo’a be’o noi kansa ra .i ri citka

3:7. .i rera kanla sajbi’o .i djuno le nu tafcau gi’e fenso zbasu lo palku lo figre pezli

3:8. .i le rera cu tirna le sance be lenu la .iaves. noi cevni cu cadzu le purdi va’o le donri brife kei .i la .aDAM. .e le ri speni cu mipri vo’a le flira be la .iaves noi cevni be’o lei tricu be ne’i le purdi

3:9. .i la .iaves. noi cevni cu klacpe la .adam. gi’e cusku lu do zvati ma? li’u 3:10. .i .abu dafsku lu mi tirna le voksa be do ne’i le purdi .ije mi terpa mu’i lenu mi

tafcau kei .ije mi mipri mi li’u

3:11. .i cusku lu ma jungau do le du’u tafcau? .i xu do citka le tricu poi mi minde do lenu na citka ce’u? li’u

3:12. .i la .aDAM. cusku lu le ninmu poi do kansa dunda ce’u mi cu dunda lei tricu mi .ije mi citka li’u

3:13. .i la .iaves. noi cevni cu cusku lu do zukte la’edi’u ma? li’u le ninmu .i dafsku lu le since cu tcica mi lenu citka li’u

3:14. .i la .iaves. noi cevni cu cusku lu mu’i lenu do zukte la’edi’u kei do seldapmau ro mabru .e ro cilce danlu fo lenu cpare fo le betfu kei .e lenu citka loi pulce ze’u lenu do jmive li’u le since

3:15. .i mi gasnu lenu do ce le ninmu pe’eje ledo panzi ce le ra panzi cu simbradi lenu ge ra darxi do fo le stedu gi do darxi ra fo le jamfu li’u le since

3:16. .i cusku lu mi zengau do le ni pazvau cortu .i do cortu se jbena lo panzi .i do <cuqat> le do speni .ije ri turni do li’u le ninmu

3:17. .i fi la .aDAM. cusku fe lu mu’i lenu do tibytu’i le do speni le nu citka le tricu poi mi minde do lenu na citka ce’u keikeikei, dapma le terdi fi’o pagre do .i do cortu citka le teryru’e ze’u lenu do jmive

3:18. .i dunda le jesyspa .e le kardoni do .i do citka le srasu pe le foldi 3:19. .i fi’o te xasne le flira do citka lo nanba .ibabo do se xruti fi le dertu noi do se lebna

fi ke’a .i do marji le pulce .ije do se xruti fi le pulce li’u 3:20. .i la .aDAM. cmedu’a zo .xavat. le vo’a speni mu’i lenu mamta ro le jmive 3:21. .i la .iaves noi cevni cu zbasu le taxfu lo skapi gi’e dasygau la .aDAM .e le speni ty 3:22. ni’o la .iaves noi cevni cu cusku lu .ua la .adam co’a simsa pa me mi’a lenu djuno

fi lo vrude .e lo palci .iseki’ubo .einai jgari le tricu be le kamji’e le xance le grute gi’e citka gi’e ze’e jmive

3:23. .i la .iaves. noi cevni cu klagau .abu fo le purdi bevi la .eden. tezu’e lenu gunka le dertu noi marji ke’a

3:24. .i catke le nanmu .i punji lo ridrkruvi .e lo slilu dakyxa’i <lahat> tezu’e ganlo le tricu be le kamji’e

to’i la’e lu NO,AX li’u remoi parcatu toi ——————————— to’i la’e lu KO KLAMA li’u cimoi parcatu toi ——————————— to’i la’e lu JARCO li’u vomoi parcatu toi ——————————— to’i la’e lu LA SARAT PU NANCA li’u mumoi parcatu toi ——————————— to’i la’e lu DZECITRI li’u xamoi parcatu toi ——————————— to’i la’e lu CLIVA li’u zemoi parcatu toi ——————————— to’i la’e lu LIDNE BENJI li’u bimoi parcatu toi ———————————

32:4. .i la .iaKOV. cu lidne be ri be’o benji fi la .eSAV noi bruna vo’a vi la se,IR. noi tutra le gugde po’u la .eDOM. ku’o ku’o fu le xe benji

to’i la’e lu XABJU li’u somoi parcatu toi ——————————— .i la .iaKOV. xabju le gugde poi se xabju le patfu be vo’a zi’eno’u la kyna,an noi gugde .i la’e di’e citri la .iaKOV. .i la .ioSEF. nanca li paze gi’e lamgidva kansa lei bruna be

vo’a sei .ibu nanla gi’e kansa lei bersa be la bilXAT. .e la zilPAT. vu’o noi speni le patfu be vo’a .i .ibu malskicu by. le patfu be by.

.i la .iisra,EL. prami la .ioSEF. serai piro loi bersa be vo’a ki’u le nu vo’e bersa co tolcitno gi’e ja’ebo finti seva’u la .ioSEF. fe lo dasri taxfu

.i lei bruna cu jmibi’o le du’u prami fa le patfu be vo’a la .ioSEF. serai piroi loi bruna kei gi’e xebni .ibu gi’e tolka’e le nu panpi tavla .ibu

.i la .ioSEF. cu senva lo se senva gi’e cusku fi lei bruna be vo’a .i zenba le ka xebni .ibu .i .ibu cusku fi by. fe lu .e’o ko tinju’i le se senva poi mi senva .i za’a mi’o bakfu finti ne’i le foldi .ije za’a le mi bakfu cu galbi’u jeji’a sanli .i za’a le do

bakfu cu sruri le mi bakfu gi’e vresi’a le mi bakfu li’u

.i lei bruna be .ibu cu cusku fi .ibu fe lu xu do nobli mi gi’a turni mi li’u .i by. zenba le ka xebni .ibu kei ki’u lei se senva be .ibu be’o .e lei se cusku be .ibu

.i .ibu senva lo drata senva gi’e skicu fi lei bruna be vo’a .i cusku lu ba’anai mi senva lo drata senva .i za’a le solri .e le lunra .e papa tarci cu vresi’a mi li’u

.i .ibu skicu fi le patfu .e lei bruna .i le patfu cu skusfa .ibu gi’e cusku fi .ibu fe lu ma smuni le se senva poi do senva .i xu mi .e le mamta be do be’o .e lei bruna be do cu klama gi’e vreta sinma do li’u

.i le bruna cu jilra .ibu .i le patfu cu se raktu pensi le cuntu .i lei bruna cu klama mu’i le nu kurji le langri pe le patfu kei fe la .syxem. .i la .iisra,EL. cusku fi la .ioSEF. fe lu ba’anai lei bruna be do cu lanku’i bu’u la .syxem.

.i .e’o ko klama .i .ai mi benji do by. li’u .i cusku lu mi bredi li’u

.i cusku lu .e’o ko klama gi’e facki le du’u makau tcini lei bruna kei .e le du’u makau tcini le langri kei gi’e spuda benji fi mi li’u .i benji fo la foldi pe la .xevRON. .i la .ioSEF. klama la .syxem.

.i le nanmu cu tolcri .ibu .i .uadai .ibu se cfipu bu’u le foldi .i ny. cu te preti fi lu do ca’o sisku ma li’u

.i cusku lu fe lei bruna be mi fa mi sisku .i .e’o ko cusku fi mi fe le se du’u bu’u makau by. lanku’i li’u

.i ny. cusku lu by. cliva ti .ibo mi tirna le se du’u cusku lu .e’u mi’o klama la doTAN. li’u .i la .ioSEF. cu klama jersi by. gi’e tolcri fi la doTAN.

.i by. viska .ibu noi darno .i pu le nu .ibu jbikla kei by. malplatu le nu catra .ibu .i by skusi’u lu le bi’unai senva za’a cu jbikla .i caku .e’u mi’o catra sy. gi’e renro sy. pa le kevna gi’e cusku lu le xlali danlu cu citka

li’u .i mi’o ba facki le du’u makau jalge lei se senva be sy. li’u .i la re,uVEN. cu tirna gi’e troci co nurgau ibu fi by. gi’e cusku lu .e’ocai mi’o na catra seisa’a ry. fi by. cusku .i ko na ciblu darxi .i .e’o ko renro fi le bi’unai kevna noi nenri le

sudytu’a .i ko na darxi li’u mu’i le nu nurgau .ibu fi by. gi’e xruklagau .ibu le patfu

.i ca le nu la .ioSEF. mo’u klama lei bruna be .ibu kei by. toldasygau la .ioSEF. le ri taxfu no’u le dasri taxfu noi se dasni .ibu

.i by. bevri .ibu gi’e renro .ibu le kevna .i le kevna cu kunti .i na djacu ne’i ky.

.i tsebi’o mu’i le nu nanba citka kei gi’e galcta gi’e viska le nu .ua sirji girzu be loi prenrxiisma,eli cu jbikla fi la gil,AD. .i lei kumte cu bevri la nyXOT. .e la tsyris. .e la lot. .i klama gi’e bevri fi le misrygu’e

.i la .ie’uDAX cu cusku fi lei bruna be vo’a fe lu ma prali fi le nu mi’o catra le bruna be mi’o gi’e mipri le nu catra

.i .e’u mi’o vecnu fi lei prenrxiicma,eli .i .ei mi’o na darxi ki’u le nu bruna je tamne li’u .i lei bruna cu sarxe tinbe

.i lei prenrmidiani poi vecnu mo’ipa’o klama gi’e lacpu bevri la .ioSEF. le bartu be le kevna gi’e vecnu la .ioSEF lei prenrxiiicma,eli lo rijru’u be li reno .i klagau la .ioSEF. le misrygu’e

.i la re,uVEN. klama xruzva le kevna .i .uadai la .ioSEF. na nenri le kevna .i ry. katna le vo’a taxfu

.i ry. xruti klama lei bruna gi’e cusku lu na nanla .ije mi zo’u mi klama ma li’u .i by. lebna le taxfu be la .ioSEF. gi’e catra le kanba gi’e ckogau le taxfu le ciblu .i benji le dasri taxfu gi’e bevri fi le patfu gi’e cusku lu fe ti fa mi tolcri .i xu do se slabu

.i ko jdice le du’u xukau ti me le taxfu pe le bersa be do li’u

.i se slabu gi’e cusku lu taxfu le bersa be mi .i lo xlali danlu cu citka .i cticatra ju’a la .ioSEF. li’u

.i la .iaKOV. cu katna le taxfu gi’e dasni lo sakli ru’u le tupyjanco gi’e ze’u drisla le bersa be vo’a

.i ro bersa .e ro tixnu cu troci le nu geirzengau .i tolsarxe le nu geirzengau gi’e cusku lu ja’o mi badri kansa le bersa be mi le nu dzikla la ce,OL. li’u .i le patfu be la .ioSEF. cu klaku mu’i .ibu

.i lei prenrmidiani cu klagau .ibu le misrygu’e gi’e vecnu fi la potiFAR. no’u le nobli pe la par,OX. zi’e noi jukpa fuzme

.i la .ioSEF. gau klama le misrygu’e .i la potiFAR. no’u le nobli pe la par,OX. zi’e noi jukpa fuzme zi’e noi misro cu te vecnu .ibu lei prenrxiicma,eli noi klagau .ibu my.

.i la turni cu kansa la .ioSEF. .i .ibu ta’e snada gi’e xabju le zdani be le turni be vo’a be’o noi misro

.i le turni be .ibu cu jimpe le du’u la turni cu kansa .ibu ja’e le nu ro se gasnu be .ibu se snada gau la turni

.i la .ioSEF. pluka gi’e selfu .i le turni cu fuzygau .ibu le zdani be vo’a .ije ro se ponse be le turni se dunda fi .ibu

.i co’aku ca le nu fuzygau fi le zdani be vo’a be’o .e ro se ponse be vo’a kei la turni cu zandapma le zdani be le misro ki’u la .ioSEF. .i la turni cu zandapma ro *zdani* ja foldi se ponse (be my.)

.i toljunri ro se ponse gi’e fuzygau la .ioSEF. gi’e na jundi da ji’a poi na se citka be vo’a nanba .i la .ioSEF. cu melbi gi’e pluka se catlu

.i babo la speni’u be le turni cu catlu la .ioSEF. gi’e cusku lu ko vreta kansa mi li’u

.i .ibu tolsarxe gi’e cusku fi le speni’u be le turni be vo’a fe lu ja’aku le turni na sanji le nu makau nenri le zdani .ije ro se ponse cu gau se fuzme mi

.i va’o le bu’u zdani no da zmadu mi le ka vajni .i na tolsabji fi mi fe da poi na me do noi speni’u vo’a .i .ienaicai mi zukte le banli palci gi’e da’i zergau fi le cevni

.i le ninmu tavla la .ioSEF. ta’e ro djedi .i .ibu na tinbe le nu vreta kansa .i ca le djedi .ibu klama le zdani mu’i le nu gunka .ije le nomei be loi xabju vu zvati le

zdani

.i le ninmu cu kavbu .ibu gi’e jgari le .ibu taxfu gi’e cusku lu ko vreta kansa mi li’u .i .ibu tolcpa le vo’a taxfu le xance be le ninmu gi’e bajykla le bartu

.i ca le nu le ninmu sanji le nu tolcpa le taxfu le xance gi’e bajykla le bartu kei le ninmu cu kixta’a lei selfu xabju be le zdani gi’e cusku lu *re’u* klagau le xebro mu’i

le nu ckasu mi’a .i klama mi mu’i le nu vreta kansa mi .i mi krixa lo cladu mutce

.i ca le nu tirna le nu mi cladu bacru gi’e kixta’a cu tolcpa le taxfu mi gi’e bajli’a gi’e klama le bartu

.i ralte le taxfu mo’uku ca le nu le turni cu klama le zdani .i cusku di’e .itu’e jbikla mi fa le xebro selfu noi do klagau mi’o mu’i le nu ckasu mi .i ca le nu mi cladu bacru gi’e kixta’a kei xy. tolcpa le taxfu mi gi’e bajykla le bartu tu’u .i ca le nu le turni cu tirna le se cusku be le speni’u be vo’a be’o bei vo’a be’o no’u lu

la’e di’u se gasnu le do selfu li’u cu fekybi’o

.i klagau la .ioSEF. gi’e setca .ibu le pinfu zdani poi stuzi le nu le noltru pinfu cu pinfu .i .ibu xabju le pinfu zdani

.i la turni cu kansa la .ioSEF. gi’e xendo .ibu gi’e pukygau .ibu le pinfu zdani fuzme .i le pinfu zdani fuzme cu fuzygau la .ioSEF. ro pinfu poi xabju le pinfu zdani .ije ro vu

ta’e se gasnu cu se gasnu .ibu

.i le pinfu zdani fuzme na sanji lo fasnu be va’o le pinfu zdani .i la turni cu kansa .ibu .i ro se gasnu be .ibu cu se snada gau la turni

to’i la’e lu CO’U NANCA li’u panomoi parcatu toi ———————————

4 papiremoi pagbu [Book of Exodus]

1:1. ni’oni’o di’e cmene le panzi be la .isra,EL poi kansa la .iaKOV lenu nerkla la misra,im zi’e noi roce’u cu se kansa le ce’u lanzu

1:2. .i zo ruVEN .e zo cim,ON .e zo leVIS. .e zo .ie’uDAS 1:3 .e zo .isasxar .e zo zyvuLUN .e zo biniaMIN. 1:4 .e zo dan .e zo naftaLIS. .e zo gad .e zo .aCER. 1:5. .i le’i ro prenu poi selkra le plibu be la .iaKOV cu se kancu fi li zeno .iku’i la .ioSEF

pujeca zvati la misra,im 2:1. ni’o le nanmu lazmi’u be la leVIS. cu spebi’o le tixnu be la leVIS. 2:2. .i ri goi ko’e cu frebi’o gi’e se jbena le bersa goi ko’a .i ko’e ga’ezga ko’a le ka xamgu

gi’e mipri ko’a ca’o le masti be li ci

2:3. .iba’o lenu ka’e mipri kei ko’e lebna le misryplespa lanku gi’e badgau lo tarla joi pesxu ly gi’e nerpu’i le cifnu ly gi’e punji ly le xagryspa ne’a la nil.

2:4. .i le mensi be ko’a vu sanli tezu’e lenu djuno ledu’u mokau ko’a 2:5. .i le tixnu be la par,ON cu dzikla tezu’e lenu lumci fo la nil. .i le nixli pe ty cu

cadzu te’e la nil .i ty viska le lanku be ne’i le xagryspa gi’e minde le ty fetsefta lenu cpacu .i te bevri le lanku

2:6. gi’e kargau gi’e viska le klaku cifnu .i cusku lu .uu ti xebro cifnu i la moCES cusku fi le cevni fe lu ru’a mi klama lei panzi be la iisra,EL gi’e cusku fi py

fe lu le cevni be lei dzena be do cu benji mi do li’u i da’i py cusku fi mi fe lu ma cmene cy li’u i mi cusku ma fi py li’u

i le cevni cu cusku fi la moCES fe lu lu e’IEX aCER e’IEX li’u i ko cusku di’e lei panzi be la iisra,EL i la e’IEX cu benji mi do li’u

i le cevni cu za’ure’u cusku fi la moCES fe lu ko cusku di’u le lanzu pe le bronai i lu la turni poi cevni lei dzena be do zi’epoi cevni la avra’AM zi’epoi cevni la iitsXAK zi’epoi cevni la iaKOV cu benji mi do i cmene mi ze’eku gi’e termojysni mi ca ro rorke’u li’u li’u

9:22. .i la .iaves. cusku lu ko tengau le xance le tsani tezu’e lenu le bratu ve’e le misrygu’e cu carvi le remna .e le danlu .e ro spati pe le foldi be vi’a le misrygu’e li’u

9:23. .i la moCES. tengau le grana le tsani .i la .iaves. gasnu le bratu .e le savru .i le fagri cu klama le terdi .i la .iaves. cavgau le bratu le misrygu’e

9:24. .i le bratu ku joi le fagri cu se simle’a 9:31. .i le matli .e le bavmi cu se daspo .iseja’eke le bavmi cu banro la .aVIV .ije le matli

cu banro la giv,OL 9:32. .iku’i le maxri .e le maxrnspelta na se daspo gi’e seja’ebo toltinsa 20:1. ni’o la cevni cu cusku piro di’e 20:2. .i mi’e .iaves noi cevni do mi livgau do le misro gugde noi selbaigu’a zdani 20:3. .i lo drata be mi na cevni ko 20:4. .i ko na zbasu lo jdaseltai co tamsmi be da poi zvati le galfi tsani .a le dizlo terdi

.a le dizlo be le terdi be’o djacu be’o

20:5. .i ko na jdasi’a ja selfu lo jdaseltai .iseki’ubo mi no’u la .iaves noi cevni do ku’o ku’o jilra cevni .i da poi xebni mi zo’u le pazypazypanzi .e le pazypazypazypanzi cu lifri le velsfa be da

20:6. .ije mi xendo so’iki’o da poi prami mi gi’e tinbe le te minde be mi 20:7. .i ko na xalbo le cmene be la .iaves noi cevni do .iku’ibo da poi xalbo le cmene be

la .iaves noi cmene da zo’u la .iaves na xusra ledu’u da zercau 20:8. .i ko morji lenu cesri’a le surdei 20:9. .i ca’o lo djedi be li xa ku ko gunka gi’e zbasu ro le selzba be do 20:10. .iku’i le zemoi djedi cu surdei ca’i la .iaves noi cevni do .i ko na gunka ca’o ra

.ije le bersa .a le tixnu .a le nakni ja fetsi selfu .a le mabru .a le fange poi nenri leko vorme nago’i

20:11. .iki’ubo la .iaves cu zbasu le terdi .e le xamsi .e le se vasru be ri ca’o lo djedi be li xa gi’e surla ca’o le zemoi djedi .iseki’ubo la .iaves cu zabgau gi’e cesri’a le zemoi djedi

20:12. .i ko sinma le patfu be do .e le mamta be do mu’i lenu do ze’u jmive vi le tumla poi la .iaves noi cevni do cu dunda fi do

20:13. .i ko na zercatra 20:14. .i ko na datspegle 20:15. .i ko na zerle’a 20:16. .i ko na jitfa xusra tu’a lo xa’ujbi be do 20:17. .i ko na djica tu’a le zdani be lo xa’ujbi be do be’o goi ko’a .i ko na djica tu’a le

speni be ko’a .a le selfu be ko’a .a le verku’i be ko’a .a le ko’a bakni .a le ko’a xasli .a da pe ko’a

5 papicimoi pagbu [Book of Leviticus]

JAVNRLEVI .iva’i KIXSKU 11:1. ni’o la .iaves cusku fi la moCES .e la .a’aRON lu 11:2. ko cusku fi le panzi be la .isra,EL lu da poi xabju be le tumla be’o mabru zo’u 11:3. ga ge lo sufti be da cu relselpau gi da xejzalvi lo se toltu’o ginai ko citka da 11:4. .iku’i ganai ge da xejyzalvi lo se toltu’o ginai lo sufti be da cu relselpau tomu’a lo

kumte toi gi do na citka da gi’e da toljinsa ga’a do

11:5. .i ro mabrlxirake cu xejyzalvi lo se toltu’o gi’enai relselpau se sufti gi’eni’ibo toljinsa ga’a do

11:6. .i ro ractu cu xejzalvi lo se toltu’o gi’enai relselpau se sufti gi’eni’ibo toljinsa ga’a do

PIKTCITA. .i ro ractu cu ta’e citka le kalci be vo’a be’o noi pe’a toltu’o 11:7. .i ro xarju cu relselpau se sufti gi’enai xejyzalvi lo se toltu’o gi’eni’ibo toljinsa ga’a

do

11:8. .i ko na citka citka le rectu be ra .ije ko na pencu le mroxadni be ra .iku’ibo ra toljinsa ga’a do

11:9. .i da poi xabju le djacu noi xamsi gi’a rirxe zo’u da se fipybirka gi’e se kapyplita .ijanai ko citka da

11:10. .iku’i da poi xabju le xamsi .a le rirxe zo’u da na se fipybirka gi’a na se kapyplita .inaja ko xebni da

11:11. .ijebo ko na citka le rectu be da .ijebo ko xebni le mroxadni be da 11:12. .i da poi xabju le djacu zo’u da na se fipybirka gi’a na se kapyplita .inaja ko xebni

da

11:13. .i le cipni zo’u ko xebni gi’enai citka vau ro cipnrxakuila .e ro vultura .e ro cipnrxalieto

11:14. .e ro cipnrgupa .e ro falkone be da 11:15. .e ro cipnrkorvo be da 11:16. .e ro strutione .e ro glauka .e ro cipnrlaro .e ro .akcipitro be da 11:17. .e ro cipnrkosu .e ro flakrokoraka .e ro cipnrjancufu 11:18. .e ro tinceme .e ro fipydaklycpi .e ro cipnrvispreda 11:19. .e ro cipnrkikonia .e ro cipnrxarde’a be da .e ro cipnrpupupa .e ro volmabru

6 papimumoi pagbu [Book of Deuteronomy]

KE’UFLA .iva’i DI’E VALSI 1:1. ni’oni’o di’e valsi co se cusku la moces. ro la .isra,EL. ze’o la .iarDEN. ne’i le

xa’urcau po’u la .araVAT. te’e la suf. bu’u la paRAN. bi’i ke la toFEL. joi la lyVAN. joi la xatseROT. joi la diza’AV.

6:6. .i di’u poi mi ca minde ke’a do nenri le risna be ko 6:7. .ije di’u lisri fi le do panzi ko .ije ko pensi di’u calenu do zutse nenri le zdani be do

gi’a klama fo lo dargu gi’a sipna gi’a sanli 6:8. .i ko lasna di’u no’u lo sinxa le xance be do .i di’u mortci jbini le kanla be do 14:4. lo mabru zo’u do se curmi citka lo’e bakni .e lo’e lanme .e lo’e kanba 14:5. .e lo’e mirli .e lo’e dorkada .e lo’e jaxmuru .e lo’e bajbakni .e lo’e baknrto .e lo’e

.antilope .e lo’e djirafa 14:6. .i ga ge lo sufti be da cu se pagbu re da gi da xejzalvi lo se toltu’o ginai ko citka da 14:11. ni’o ro cipni poi jinsa zo’u do citka 14:12. .i la’edi’e na se citka ko .i ro cipnrxakuila .e ro vultura .e ro cipnrxalieto 14:13. .e ro cipnrgupa .e ro falkone .e ro cipnrdaia be da PIKTCITA. le vi liste cu bu’u frica le liste vi le 11moi be la javnrlevi le lerpoi be fi so’u

valsi .i cumki srera 14:14. .e ro cipnrkorvo be da 14:15. .e ro strutione .e ro glauka .e ro cipnrlaro .e ro .akcipitro be da 14:16. .e ro cipnrkosu .e ro cipnrjancufu 14:17. .e ro fipydaklycpi .e ro cipnrvispreda .e ro flakrokoraka 14:18. .e ro cipnrkikonia .e ro cipnrxarde’a be da .e ro cipnrpupupa .e ro volmabru

7 papibimoi pagbu [Book of Ruth]

1:1. ca’o lei pajni le ka xagji cu kampu lei xabji be le gugde .ije le nanmu poi xabji la beitlexem .ie’uDAS ge’u .e le speni be ra be’o .e le re bersa be ra cu fange klama le foldi poi zvati la mo,AV

1:2. .i le nanmu cu se cmene zo .elimelek .ije le speni cu se cmene zo na,oMIN .ije le re bersa cu se cmene zo maxLON jo’u zo kiLION .i ra se lanzu la .efRAT gi’e pu xabji la beitlexem .ie’uDAS .i ra vitke klama gi’e xabju la mo.av

1:3. ni’o la .elimelek noi speni la na,oMIN cu morsi .ije ri goi ko’a .e le re bersa cu stali 1:4. .i ro ri speni pa ninmu poi xabju la mo,AV ge’u poi se cmene zo .orpat jo’u zo rut

.i lenu xabju cu nanca li ji’i pano 1:5. .i ji’a la maxLON .e la kiLION cu morsi .ije le ninmu cu claxu le speni .e le re bersa 1:6. ni’o ko’a vi la mo.AV tirna le nu la .iaves. pu zi sarji le ri natmi le ka xagji lo cidju

kei .i la na,oMIN .e le ri be’aspe cu bregau co xrukla fi la mo,AV 1:7. .i ko’a xrukla la .ie’uDAS le ko’a zasni zdani le dargu .ije le re be’aspe cu kansa ko’a 1:8. .i la na,oMIN cusku fi le be’aspe lu re ko xrukla le zdani be le do mamta .i .a’o la

.iaves. xendo do ki’u le nu do xendo le morsi .e mi

1:9. .i .a’o la .iaves rinka le nu rodo facki lo zdani surla lo do speni li’u .i ko’a cinba le be’aspe .ije ri cladu klaku

1:10. .i ri cusku lu mi kansa do le nu klama le do natmi li’u ko’a

1:11. .i la na,oMIN cu cusku lu .uinai doi tixnu ko xrukla .i ki’u ma do kansa mi .i paunai mi xu ba rorci lo bersa poi ba speni do

1:12. .i doi tixnu ko xrukla .i mi citme’a le speni binxo .i .a’onai da’i mi ca speni gi’e rorci re bersa

1:13. .i paunai do xu denpa lenu le bersa cu makcu kei le ka nalspeni .i nago’i doi tixnu .i mi selkurkymau do .iri’abo le xance be la .iaves. cu gunta mi

1:14. .i le be’aspe di’a cladu klaku .i la .orPAT cu tolrinsa cinba ko’a .iku’i la rut cu snipa ko’a

1:15. .i la na,oMIN cu cusku lu za’a le do spebu’aspe cu xrukla le ri natmi .e le ri cevni .i ko kansa ra li’u

1:16. .i la rut cu dafcusku lu na ko minde mi le nu mi cliva do gi’a xrukla kei .i .ai.i’i mi kansa do le nu klama .ije mi kansa do le nu stali .i le natmi be do cu natmi mi .ije le cevni be do cu cevni mi

1:17. .i ai.i’i vi lemu’e do mrobi’o kei mi mrobi’o gi’e se derni’agau .i .aicai noda poi na’e nunmorsi zo’u da tersepli mi do .ija la .iaves. cu jursa sfasa mi

1:18. .i la na,oMIN cu sanji ledu’u la rut .ai cu kansa ko’a .isemu’ibo ko’a sisti co sa’urmi’e ra

1:19. ni’o le re ninmu fe’epu’o klama la beitlexem .i ca lenu ra mo’u klama kei piro lei tcaxa’u cu cinmo fi ra .ije le ninmu cu cusku lu .ui.ianai la na,oMIN zvati li’u

1:20. .i ko’a cusku lu .uinai ko cmerinsa mi zo na’oMIN na.e zo maRAT .imu’ibo la caDAIS cu gasnu lenu leli’i mi jmive kei cu kurki

1:21. .i mi mulno ca lenu mi cliva .iku’i mi kunti ca lenu la .iaves. cu xruti mi .i .a’onai ko na cmerinsa mi zo na,oMIN .i la .iaves. cu raktu mi .i la caDAIS cu malfu’agau fi mi

1:22. .i la na,oMIN ce la rut noi se natmrmo’avi ge’u noi be’aspe ko’a cu xrukla la beitlexem la mo.AV mo’u lenu co’a crepu loi bavmi

2:1. ni’o ko’a se ckini fi tu’a le nakspe no’u la .elimelek le vlipa be <xaiil> be’o nanmu beme’e zo bo,az

2:2. .i la rut. noi se natmrmo’avi ge’u goi ko’e cu cusku fi la na,oMIN lu pe’u mamta mi klama le foldi gi’e velvi’ucrepu le grustani le foldi lo selpu’a betu’a mi li’u .i ko’a cu cusku lu je’e tixnu ko klama li’u

2:3. .i ko’e klama gi’e velvi’ucrepu le grustani le foldi le crepu .i ko’e se funca le nu le <xelkat> foldi se ponse la bo,AZ noi se lanzu la .elimelek

2:4. .i la bo,AZ cu klama fi la beitlexem. gi’e cusku fi le crepu lu la .iaves. cu kansa do li’u .i spusku lu la .iaves. cu zabgau do li’u

2:5. .i la bo’AZ cu cusku lu le va citno ninmu cu ckini ma li’u le citno jatna be le crepu 2:6. .i ri spusku lu ta se natmrmo’avi gi’e kansa la no,eMIN le nu klama fi la mo,AV 2:7. .i ra cusku lu .e’o mi velvi’ucrepu le grustani fo le crepu li’u .i ra zvati le foldi ca

ze’apu le cerni de’a lenu surla ne’i le zdani li’u

2:8. .i la bo,AZ cu cusku lu ju’i tixnu ko na velvi’ucrepu fi lo drata foldi .ije ko na cliva ti .ije ko nipkansa le mi citno ninmu

2:9. gi’e catlu le foldi gi’e jersi ra .iki’ubo mi minde lemi citno lenu na pencu do .i do pinxe fi le vasru poi te pinxe fi le selfu ku’o vau do lenu do tasku li’u la rut

8 papiparemoi pagbu [Fourth Book of Kings]

6:8. ni’o le nolraitru be la .aRAM. cu jamna la .israEL. gi’e stidi lu ma’a se ginka fi le daidza rodbo’e li’u le ny selfu

6:9. .i le nanmu pe la cevni cu skubenji lu ko zgaku’i ko vi le daidza rodbo’e mu’i le nu la .aRAM. vi ra mipri vo’a li’u le nolraitru be la .israEL.

6:10. .i le nolraitru be la .israEL. cu benji fi le stuzi poi le nanmu pe la cevni pu cusku tu’a ce’u ra ku’o gi’e <hizhiru> gi’e zgaku’i vo’a za’ureroi

6:11. .i le nolraitru be la .aRAM. fengu fi la’edi’e .i jajmi’e le vo’a selfu gi’e cusku lu .ei ko jungau mi le du’u makau noi me mi’o cu jorne le nolraitru be la .israEL. li’u sy

6:12. .i pa selfu cu dafsku lu makau na’e me mi’o doi nolraitru .io .i la .eliCAS. poi ceirka’ixu’a fu la .israEL cu cusku le se cusku be do bei ne’i le sipku’a le nolraitru be la .israEL. li’u

6:13. .i cusku lu ko klama facki le se zvati .ebu .itezu’ebo mi benji kavbu .ebu li’u .i dafsku lu .ua zvati la doTAN. li’u

1:1. ni’oni’o la bi’u .axacuiroc. nolraitru la xingug. bi’i la .itiopias. vu’o no’u lo pareze jecpau

1:2. .iseca’obo le nolraitru cu zutse le trustizu bene’i la cucan. poi badzda 1:3. .i ca le cimoi be le .abu nuntru be’o nanca cu gasnu le nu ro le ra turni .e le ra selfu

cu pixsla ga’a le perso ja natmrmedi jatna .e le partamu .e le turni be le jecpau

1:4. .i jarco le ka le seltru cu ricfu je carmi .e le ka .abu banli je tsali ze’u lo djedi be li so’i pabino

1:5. .i ca le nu co’u pixsla .abu jajycpe ro zvati be la cucan. prenu noi banli bi’i tolba’i ku’o le purdi be le nolraitru be’o selsruklo tezu’e pixsla ca’o lo djedi be li ze

1:6. .i lo labmatli .e lo ri’orbu’u .e lo blanu cu se lasna fi lo rijno djine lo matlrbutsi joi zirpu skori .i lo marmoru kamju cu sabji .i lo rijno ckana .e lo solji ckana^{1} cu cpana lo xunro’i joi marmoru joi boijmemai joi xekro’i loldi

1:7. .i punji le selpinxe lo solji kabri .i lo’i vrici kabri cu ficsi’u .i lo nolraitru vanju cu mutce le ka le nolraitru cu dunda

1:8. .i flalu le nu pinxe bai noda fu le nolraitru noi minde lei prenu pe le ri zdani lo nu simna lo se djica be ro remna

1:9. .i ji’a la .uactin. noi noltruspe cu pixslagau lei ninmu pe le truzda be la .axacuiroc. noi nolraitru

1 .a lu lo rijno joi solji ckana li’u

9 papirenomoi pagbu [Book of Job]

38:1. ni’o la .iaves. to’o le vilbi’e cu spuda be tu’a la .i,OV. cusku lu 38:2. ma mipri le se stidi ku sepi’o lo tolprije selsku? 38:3. .i ko tratygau le befsri tai lo’e vlinau .i mi terpreti fo do .ije ko jungau mi 38:4. ni’o do zvati ma ca le nu mi terdi krazba? .i ko cusku le se jimpe 38:5. .i ma cimde platu ty to xu do djuno toi .i ma ty skori merli? 38:6. .i le ty zbepi ma cu vreta? .i ma punji le ty manri rokci? 38:7. ca lenu lei cerni tarci cu slagleki .ije ro cevni bersa cu girsanga kei 38:8. .i ga’orgau le re vorme fo le xamsi noi pojli’a le xy gutra 38:9. .i mi taxygau le dilnu xy gi’e sruro dasygau le xamsi fi le bumru 38:10. .i mi jitygau fi xy gi’e punji le xy garna le re vorme 38:11. .i mi cusku lu ko fe’eba’o klama gi’enai vy pagre .i le punli boxna be ko cu vi

porpi li’u 38:12. .i xu do djuno le jai vi soljbena? gi’e ze’e minde fi le cerni 38:13. fe lenu jgari fe le terdi bukpu tezu’e lenu desyvi’u fe le palci? 11:1. ni’o lo tcica laxtci cu se dapma la .iaves .ibo lo satci martilju cu se djica ra 11:2. .i lo se’ijgi cu seltolsi’a .iku’i lo cumla cu jarco lo ka prije 11:3. .i lo sacpai cu se gidva lo ka ri sampu .i lo palci cu se daspo lo ka ri tcica 11:22. .i lo melbi ninmu poi rivbi lo logji cu solji djine seljadni xarju 11:26. .i lo ralte be lo gurni cu se dapma lo natmi .iku’i lo stedu be lo vecnu cu se

toldapma 13:4. .i lo lazni cu djica gi’enai cpacu .iku’i lo sevzi be lo gunka cu bazypo’e

10 papirevomo’o la selsa’a pe la clomon.

la selsa’a pe la clomon.

10.1 papirevopipamo’o [Song of Solomon Chapter 1]

1:1. ni’oni’o di’e me la traji selsa’a fi’e la clomon.

1:2. .e’a ko’a poi nakni ku’o cinba mi tai le cinba poi le ko’a moklu .imu’ibo le do kamprami cu zmadu loi vanju

1:3. .i pluka fa le xagrai raspanci be do .i le cmene be do tai loi grasu cu ze’o cavyfle .i .uenai lo nixli puco’i gletu do

1:4. .i ko lapcu mi .i mi’a ba jersi do fi’o selkla le panci be do .i le nolraitru pu curmi lenu mi nenri le ri sipku’a .i mi’a do gleki je salci do ca leza’i morji fi le do kamprami .enai lei vanju .i da poi drani prenu cu prami do

1:5. .i mi xekri gi’e ku’i melbi doi tixnu pe’a be la ierucalem. fi da poi simsa le murzda pe la kedar. .e le murta pe la clomon.

1:6. .i ko toljundi leza’i mi xekri seja’e lenu lo solri cu skari’a mi .i le bersa be le mi mamta cu damba mi .i gau ri mi kurji le vanfoi .iku’i le mi vanfoi na se kurji mi

1:7. .i ko tavba’u fi mi doi do noi le mi ruxse’i cu prami ke’a ku’o ledu’u vi makau gau do le do terlanme cu citka loi srasu kei .e ledu’u vi makau gau do le do terlanme cu sipna ca lo mijdo’i .isemu’ibo paunai mu’i ma fe laza’i mi simsa lo ninmu poi dasni lo firmu’a cu karbi le terlanme poi kansa do

1:8. .i ganai do na djuno doi do noi traji leka melbi gi ko klama gi’e rixykansa le jamfu po’e le terlanme gi’e gasnu lenu le do kanba re’o le murzda pe le lanli’e

1:9. .i mi do karbi loi xirma pe le la faron xirxelkla doi do noi mi prami ke’a 1:10. .i le flira be do cu melbi ne’i le jmedjine .i le cnebo be do cu go’i ne’i le bidjylinsi 1:11. .i mi’a ba zbasu le solji linsi poi ka rijno linji 1:12. .i ca lenu le nolraitru pu vreta kei le mi nardostaxi cu benji le panci be ri 1:13. .i pe’a me lo bakfu be lo molmolo fa le mi selprami .i ri ba vreta le jbini be le’i mi

tatru 1:14. .i pe’a me lo me’andi rulgri poi xabju le vanfoi be vi la engydis fa le mi selprami 1:15. .i ko viska leza’i do melbi doi do noi mi prami ke’a .i ko viska leza’i do melbi .i le

do klana cu simsa lo papcpi

1:16. .i ko viska leza’i do melbi doi do noi mi prami ke’a ku’o gi’e cinse trina .iji’a le mi’o ckana cu pezykai

1:17. .i le mi’o zdani cu se greku lei mudri be lo ricrcedro gi’e ve bitmu lo cidyku’u

10.2 papirevopiremo’o [Song of Solomon Chapter 2]

2:1. ni’oni’o mi me pe’a lo xapsele pe la caron. gi’e me pe’a lo kartujli pe lo ma’arbi’i 2:2. .i tu’a lo kartujli be ne’i loi kiljimca cu simsa le se prami be mi bei ne’i pe’a loi nixli 2:3. .i tu’a lo plisytricu be ne’i loi tricu pe lo ricfoi cu simsa le se prami be mi bei ne’i

pe’a loi nanla .i mi pu cfatse le ctino be ko’a goi le se djica be mi .ijeza’a le ko’a grute pe’a cu se vrusi leka titla

2:4. .i ko’a se rixykansa mi fi’o selkla le citka kumfa .ije le ko’a lanci poi gapru mi ku’o kamprami

2:5. .i gau ko mi tsali sepi’o lo xrula .i gau ko mi kufra sepi’o lo plise .imu’ibo mi bilma pe’a fi le kamprami

2:6. .i le ko’a zunle xance cu cnita le mi stedu .ije le ko’a pritu xance cu birjai mi 2:7. .i mi minde do doi tixnu pe’a be la .ierucalem. ca’i le dorkada ja mirli pe le foldi

lenu do na gasnu lenu le kamprami cu cikna kei pu leza’i ri djica

2:8. .i voksa be ko’a .i ko zgana lenu ko’a klama ta’i lenu plipe vi le barda cmama kei .e le kelpi’e fo le ga’u mo’ipa’o cmama’a

2:9. .i le mi selprami cu simsa lo dorkada .a lo citno je nakni mirli .i za’a ko’a sanli ti’a le mi’a bitmu gi’e catlu pa’o le canko gi’e viska pa’o le julne

2:10. .i ko zgana .i le mi selprami cu cusku fi mi fe lu ko ckali’a .i ko sutra doi le mi selprami do’u doi melbi gi’e klama

2:11. .imu’ibo le dunra cu mulno .ijebo le carvi cu fanmo

2:12. .i le xrula cu tolcanci le tumla .i le temci pe le puvysanga cu cabna .i le voksa be lo turturu cu ka’e tirna ne’i le tumla

2:13. .i lo figytricu cu sabji le ri lirfigre .i le parspa noi ca se xrula cu se panci leka titla .i ko ckali’a doi le mi selprami do’u doi melbi gi’e klama li’u

2:14. .i doi papcpi noi jbini lei rokci vi le mipri pagbu be le cmana ku’o ko jarco le flira be do mi .i mi tirna le voksa be ko sepi’o le kerlo be mi .imu’ibo le voksa be do cu titla .ijebo le flira be do cu melbi

2:15. .i ko kavbu le cmalu lorxu poi jai daspo le parspa .imu’ibo le mi’o vanju foldi cu bevri le kukte vanjba

2:16. .i mi prami ko’a .ije ko’a prami mi .i le ko’a terlanme cu citka vi lo kartujli 2:17. .i pu’o leza’i le djedi cu cfari gi’e lei ctino cu cliva .i ko carna doi le mi selprami .i

ko simsa lo dorkada ja citno mirli be ga’u le cmana pe la beter.

10.3 papirevopiremo’o [Song of Solomon Chapter 3]

3:1. ni’oni’o ca leza’i cpana le mi ckana kei mi sisku da poi le mi pruxi cu prami ku’o gi’e na facki ri

3:2. .i mi ba ckali’a gi’e litru le vi’a tcadu .i vi’a le klaji .e le ganra dargu mi ba sisku da poi le mi pruxi cu prami .i mi pu sisku gi’e na tolcri ri

3:3. .i le pulji poi kurji le tcadu cu tolcri mi .i mi cusku fi ri fe lu xu do viska da poi le mi pruxi cu prami li’u

3:4. .i ba’o lenu mi pagre vi le pulji kei mi tolcri ko’a poi le mi pruxi cu prami .i mi birjai ko’a gi’e na sisti pu’o lenu mi lidne ko’a fi’o selkla le zdani pe le mi mamta ne’i le sipku’a pe da poi mi jbena ke’a

3:5. .i mi minde do doi tixnu pe’a be la .ierucalem. ca’i le dorkada ja mirli pe le foldi lenu do na gasnu lenu le kamprami cu cikna kei pu leza’i ri djica

3:6. .i ma klama fi le sudyfoi tai lo danmo kamju pe lo molmolo .e lo .albona .e ro le purmo pe le vecnu

3:7. .i za’a le beicka pe la clomon. .i cino le vrirai nanmu pe la .israEL.

3:8. .i ro ri bevri le tordakyxa’i poi jorne le galtu’e ku’o gi’e certu le nundamba .imu’ibo le se terpa cu nicte

3:9. .i la clomon. noi nolraitru cu zbasu le beicka le mudri pe la lubnygug.

3:10. le kamju pe ri cu se zbasu fi le rijno .ije le loldi cu se zbasu fi le solji .ije le stizu cu zirpu .i le midju cu selgai pe’a le prami be le tixnu pe’a be la .ierucalem.

3:11. .i ko klama doi tixnu pe’a be la tsion. gi’e viska ko’a goi la clomon. noi nolraitru .e le slosedyta’u poi le ko’a mamta cu dunda ko’a ca le djedi pe le specfari’i pe ko’a ca le djedi pe lenu ko’a gleki

10.4 papirevopiremo’o [Song of Solomon Chapter 4]

11 papicipamoi pagbu [Prophecy of Ezechiel]

1:1. ca le djedi mumoi be le masti vomoi be le nanca cinomoi vi la kyvar. no’u le rirxe fi’o se kansa le gugbartu ki le tsani cu karbi’o .ije mi viska tu’a le cevni

1:2. .i ca le djedi mumoi ca’o ru poi nanca mumoi be le za’i la .ioiaxin poi nolraitru cu gugbartu kei

1:3. la .iaves cu cusku zo’e la .ixezykel ben buzis. noi jdaka’i ku’o vi la kyvar. noi rirxe le gugrkasdi .ije le xance be la .iaves cu vi cpana ra

CUMBASTI: lo’u .ixezykel noi bersa la buzis noi jdakai ku’o ku’o le’u

1:4. .i mi viska le vilbi’e poi klama fi le berti ku’o .e le barda dilnu .e le fagri co se simle’a .e le gusni poi sruri .i le midju cu simsa lo dikca kanla

4:1. ni’o doi remna ko lebna lo taktapla gi’e punji ty le crane be do gi’e pirci’a la .ierucala,im no’u le tcadu ty.

4.2: gi’e srugunta .ibu gi’e zbasu lo badydi’u gi’e lafti lo sa’orselzdu be seka’a .ibu gi’e punji lo ginka le jibni be .ibu gi’e srugau lo jipyda’iga’a .ibu

4:3. gi’e lebna lo tirse tansi gi’e gasnu lenu tyty. tirse bitmu do le tcadu gi’e fargau le flira le tcadu .ije ty se srugunta .ije ko srugunta ty .i sinxa fi le lanzu be la .isra,EL.

4:4. .i ko vreta fi’o zbepi le zunle mlana gi’e punji le zazypalci be le lanzu be la .israEL. my .i ca’o le djedi be li xokau ku ko bevri le zazypalci gi’e vreta fi’o zbepi zy

4:5. .i le se nanca be le zazypalci cu du le se djedi lenu do vreta kei li cisono .ije ko bevri le zazypalci be le lanzu be la .isra,EL

4:6. ni’o mo’ubo ko vreta fi’o zbepi le pritu mlana gi’e bevri le zazypalci be le lanzu be la .ie’uDAS ca’o le djedi be li vono .i mi gasnu lenu le se djedi cu dunli le se nanca

4:7. .i ko zgana lenu srugunta la .ierucala,im kei le flira be do .ije le birka be ko cu tcena .ije ko ka’irnu’e fi .ibu

4:8. .i mi lasna do fi le skori .ija’e do ze’e lenu srugunta kei naku ka’e carna fi le drata mlana

4:9. ni’o ko lebna loi maxri .e loi bavmi .e loi dembi .e loi lendembi .e loi cunmi .e loi maxrnspelta gi’e punji rora pa vasru gi’e zbasu lo nanba rora .i ca’o lenu do vreta fi’o zbepi le mlana ku ko citka ca’o le djedi be li cisono

4:10. .i ze’e ro le djedi be li pa ko di’i citka lo bundrciklu be li reno

4:11. gi’e di’i pinxe loi dekprxinu be li fi’uxa be’u djacu

4:12. .i ko citka ny setai lenu citka lo bavmi nanba .i ko tokyjukpa ny fi’o livla lo remna kalci ga’a fo’a

4:13. .i sei la .iaves cusku lei panzi be la .isra,EL ba citka le nanba toljinsa be setaiku ne’i le natmi poi mi ca’ermuvgau ra ke’a li’u

4:14. .i mi cusku lu .a’unai .ainai doi .adoNAIs .iaves ze’epu ca’o le nuncifnu ku bi’o le cabna na toljisri’a le sevzi be mi .i mi na citka lo rarmorsi .a lo te cicfergau .ije no tolcurve rectu cu nerkla le mi moklu li’u

4:15. .i ko’a cusku lu .e’a loi bakni kalci cu basti loi remna kalci lenu ko zbasu le nanba li’u mi

4:16. .i ko’a cusku lu doi remna bersa mi ba porpi le nanba garna pe ne’i la .ierucala,im .i fo’a ba xanka citka lo selmre nanba gi’e dunku pinxe lo selmre djacu 30 [The Bible]

4:17. .itezu’ebo ca lenu loi nanba .e loi djacu cu se xaksu kei le remna cu [nasham] simxu gi’e fusra le ry zekri

12 papivomumoi pagbu [First Book of Machabees]

1:11. .i ra se panzi le genja palci po’u la .antioxos.epifanis. noi bersa la .antioxos noi nolraitru je pu pinfu vi la romas .i co’a nolraitru ca le pacizemoi nanca fo de’i le xelso nu nolraitru

1:12. .i ca’o la’edi’u so’i palci remna cu klama fi la .israEL. gi’e xlura be so’ida cusku lu .e’u mi’o tugjo’e le ru’u sorselcei .iki’ubo pu lenu mi’o cliva ri kei so’i palci cu selfri mi’o li’u

1:13. .i la’e le selsku cu simlu le ka xamgu 1:14. .i so’o prenu cu zukte lenu vitke le nolraitru kei la’edi’u .ije le nolraitru cu curmi

lenu tinbe lei flalu be fi lei sorselcei 1:15. .i zbasu le zajdi’u ne’i la .ierucala,im tetai le se javni be fi lei natmi 1:16. .i zbasu le pinjyskapi gi’e cliva le censa tugyterjo’e gi’e jorne lei sorselcei gi’e culno

le nu zukte lo palci

1:43. .i la .antioxos. noi nolraitru cu ci’asku lu lu’o ro le natmi cu natmi .i ro le natmi cu .ei cliva le vo’a flalu li’u ro le se nolraitru

1:44. .i ro le natmi cu tugni le se cusku be la .antioxos. 1:45. .i so’i se natmi be la .israEL. tugni fo le nu selfu .abu gi’e cesydu’a fi le majycei

gi’e tolcesygau le surdei

1:46. .i le nolraitru cu mrilu le sedu’u tinbe le flalu be fi le natmi pe le terdi kei la .ierucala,im .e ro tcadu be fi la .ie’uDAS fu le noirbei

1:47. fe le sedu’u tolcru lenu roljelca kei .e lenu cesydu’a kei .e lenu fraxu kei be ne’i le malsi be le cevni

1:48. gi’e tolcru le nu salci le surdei .a le cesydei kei kei 1:57. ni’o de’i le pamumoi be le mastrkislevu be le pavomumoi nanca la .antioxos. cu

sa’irgau le malrigni je spori’a majycei le jdajbu be fo la cevni .i zbasu lo jdajbu fe’eroroi le tcadu be la .ie’uDAS

1:62 .i ca le djedi remumoi be le masti cu cesydu’a fi le majycei ga’u le jdajbu be ca’u le jdajbu be fo le cevni

PIKTCITA. va’i la cadrax. fa’u la .abednegon. fa’u la meicax. 4:52. .i clire be le cerni be’o cikybi’o ca le djedi remumoi be le masti somoi noi mastrk-

islevu ku’o be le pavobimoi nanca 4:53. .ije cesydu’a tetai le flalu ga’u le roljelca jdajbu poi zbasu ke’a 4:54. .i le nu le soirselcei cu tolcesygau jy cu mintu lenu krefu si’arfriti jy sepi’o le

selsanga .e le jgitrxarpa .e le jgita .e le paltydamri Chapter 13: remoi pagbu [The New Testament] 33

13 remoi pagbu [The New Testament] 14 repivomoi pagbu [Gospel According to St.

John]

5:1. ni’obabo xebro cesydei .icabo la .iecu,ys galkla la .ierucalaim

5:2. .i bi’u bu’u la .ierucalaim vi la lanme vorme ku le limla’u be me’e zoi xy. beitxesDA .xy cu ponse mu <stoas>

5:3. vi ri ku lei so’i bilma ja visycau ja dzucau ja sudyselxadni cu zutse [gi’e denpa lenu le djacu cu muvdu

5:4. .i le <angelos> be la turni ru’inai dzikla le limla’u gi’e raktu le djacu .i le pamoi nerkla bazi lenu raktu le djacu cu ka’orbi’o gi’e bi’asti fi ro terbilma]

[misro vimcu] 5:5. .i da poi bilma nanmu pu vi vreta ca’o lo nanca be li cibi 5:6. .i la .iecu,ys cu viska ra gi’e djuno ledu’u ra ca ze’upu vi vreta gi’e cusku lu xu do

djica lenu kanro li’u

5:7. .i le bilma cu spuda fi lu doi .io do’u noda cu punji mi le lalxu ca lenu raktu le djacu .i ca’o mi klama ku lo drata cu dzikla purci mi

5:8. .i la .iecu,ys cu cusku lu ko sanli gi’e lafti le ckana gi’e cadzu li’u by 5:9. .icabo le nanmu cu ka’orbi’o gi’e lafti le ckana gi’e cadzu .icabo surdei 5:10. .iseki’ubo lei xebro cu cusku fi le selmikce lu ca surdei .i na curmi lenu bevri ledo

ckana li’u

5:11. .i ko’e dafsku lu le ka’orgau me cu cusku lu ko lafti le ckana gi’e cadzu li’u mi li’u ko’i

5:12. .i ko’i cu te preti fo ko’e fi lu ma poi nanmu cu cusku lu ko lafti le ckana gi cadzu li’u do li’u

5:13. .iku’i le ka’orbi’o na djuno ledu’u makau go’i .iseja’ebo la .iecu,ys cu canci mu’i le sorpre

5:14. .ibabo la .iecu,ys cu tolcri ko’e le malsi gi’e cusku lu .ua do ka’orbi’o .i ko ze’eba <amartane> mu’i lenu do lifri lo xlamau li’u

15 repimumoi pagbu [Acts of the Apostles]

LE SELZU’E BE LE NOTYJANSU

6:1. ni’oca’obo ca’o lenu le’i tadni cu zmadu kei lei xelso cu cmopante fi lei xebro fe le nu le ra mrospeni’u cu roldei kurji se toljundi

6:2. .i lei pare co’e cu jajmi’e lei so’i tadni gi’e cusku lu lenu mi cliva le selsku be la cevni gi’e selfu fi tu’a le jubme kei na racli

6:3. .iseki’ubo doi bruna ko cuxna fi do fe ze vrude selzga nanmu poi culno le censa pruxi zi’e noi mi ba seljibgau ke’a la’e de’u

6:4. .i mi ba stodi lenu ceicpe .e lenu selfu le selsku li’u

6:5. .i di’e pluka piro lei so’i co’e .i cuxna la STEfanos. noi culno le kamkristo .e le censa pruxi ku’o .e la FIlipos .e la nikanor .e la timon .e la parmeNAS .e la niKOla,os. no’u le seljdabi’o pe la antioxias. vu’o

6:6. noi sa’irgau ke’a ca’u lei notyjansu .i ri jdasku punji le xance ra

6:7. .i le selsku be la cevni cu preja .i le terkancu be le’i tadni be ne’i la .ierucala,im mutce zenba .i lei so’i jdaka’i ji’a cu tinbe le se krici Chapter 16: cimoi pagbu 39

16 cimoi pagbu